Módní fotografie

Fotografie ve světě módy je velmi podstatným a neodmyslitelným faktorem. Díky ní se můžeme inspirovat, poučit a v krajních případech také pousmát. Módní fotografie vznikla se záměrem reklamy a propagace. Každý módní časopis je tedy takový katalog. Mezi nejznámější a nejvýznamnější módní magazíny patří Vogue, Harper‘s Bazaar, Elle nebo například Vanity Fair. Návrháři si velice zakládají na vizuální stránce věci. Jejich touha je ohromovat, překvapovat a někdy dokonce provokovat.Muž pózující s židlí
Nejslavnější fotografové, kteří se tomuto žánru věnují a věnovali jsou Richard Avedon, který zvěčnil například Marilyn Monroe, Judy Garland či Audrey Hepburn.
Další velice významnou osobností je David LaChapelle. Mezi jeho múzy patří nádherná Naomi Campbell, Angelina Jolie, Madonna a spousta dalších. Fotografoval pro časopis Interview. Mezi lety 2009 – 2011 se na chvíli odvrátil od módní branže a věnoval se fotografii umělecké.
U nás se tomuto žánru věnuje například fotografka Dita Pepe.
Umělci se pomocí hry světel, make-upu, okázalých modelů a zajímavých modelek snaží vzbudit emoce a originálním způsobem zaujmout pozorovatele. Nejde ani tak o to, zachytit realitu ale spíše ji potlačit a zkreslit.
Je třeba myslet dopředu. Fotografie musí být trendy a zároveň předpovídat budoucnost. Fotograf musí mít neustále přehled o tom, co se nosí a co se nosit bude. Styk s návrháři je tedy naprostou nezbytností.Žena v červeném
Konečné dílo v nás musí vyvolat pocit, že daný kousek prostě musíme mít. Fakt, že se ve skutečnosti jedná o reklamu nesmí být znát. Mělo by nám připadat, že se právě díváme na opravdové umělecké dílo, které někdo odnesl z galerie.
Až si příště tedy budete odnášet poslední číslo Elle od novinového stánku, prolistujte jej pozorně. Oceňte práci, která byla odvedena. Čas věnován každému pořízení snímku a nespočet hodin strávených za počítačem při jejich úpravě.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup